• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
  • Mijn account
  • Winkelmand
  • Afrekenen

Bureau MORBidee

- Kennis, communicatie & advies -

  • Home
  • Wij
    • Nieuwsbrieven
    • Portfolio
    • In de media
    • Vijf jaar
    • Privacybeleid
  • Kennis
    • Boek
    • Scholingen
    • Lezingen
    • Leesclub
  • Communicatie
    • Gesprekshulpen
    • Kaartjes van Betekenis
    • Oog in Oog
    • Heeft de dood een kleur?
    • Levenslang?
    • Before I Die Wall
    • Memoblokje
    • Praatstenen
  • Advies
    • Kaarten van Betekenis
    • Cafés Doodgewoon
  • Campagne
    • Bierviltjes
    • Social media
      • Deelnemers
    • Boekenleggers
  • Blog
  • Winkel
  • Contact
  • English
Je bent hier: Home / campagne / Een parodie of een schaamteloze kopie van Ardanta?

Een parodie of een schaamteloze kopie van Ardanta?

27-11-2017 door Rob Bruntink 2 Reacties

Beter goed gejat dan zelf slecht bedacht, zal het reclamebureau van Ardanta hebben gedacht. En zo kwamen ze op de slogan ‘Zullen we over het leven praten?’, een aardige variant op ‘Zullen we over de dood praten?’: de slogan die Bureau MORBidee sinds 2016 gebruikt voor campagnes die de bespreekbaarheid van de het levenseinde vergroten.

Een mail met als onderwerp ‘Zullen we over het leven praten?’ wordt sinds kort verstuurd naar de mensen die een (uitvaart)verzekering bij Ardanta hebben. “Het leven. Daarover praat je meestal makkelijker dan over de dood”, schrijft Ardanta aan hen. “Wat vind je mooi? Wat boeit je? Waar houd je van? En waarvan niet?” Voor wie daarover een goed gesprek wil voeren, introduceert Ardanta de Levensvragen: “Grote, kleine, logische of juist gekke vragen. Om antwoorden te vinden waarmee u de mensen van wie u houdt nog beter leert kennen. Voor u. Van Ardanta.”

Wie in de mail doorklikt op ‘Ja, ik ben benieuwd naar de 100 levensvragen’ komt op een site van Ardanta waarop je kunt aangeven met wie je een goed gesprek wilt beginnen. Met je partner? Met je kinderen? Met vrienden? Afhankelijk van je keuze krijg je één voor één 100 levensvragen voorgelegd, zoals Waar ben je trots op, Wie inspireert jou, Durf je los te laten, et cetera. Hele mooie vragen hoor, al dringt zich hierbij de overeenkomst met de ‘Kaartjes van Betekenis. 50 vragen die ertoe doen’ – een ander product van Bureau MORBidee – wel erg op.

Overigens is de bekendheid van de Ardanta-campagne nog niet zo groot. Wie bij Google hun slogan ‘zullen we over het leven praten’ intikt, krijgt als resultaten vele pagina’s met, inderdaad, onze campagne ‘Zullen we over de dood praten?’.

Erg benieuwd welk bedrag het reclamebureau voor deze opdracht van Ardanta heeft opgestreken. Maar wij zijn erg trots op deze parodie of schaamteloze kopie.

P.S.
De ‘MO’ uit de naam ‘MORBidee’ heeft een uitvaartverzekering bij Ardanta. Indirect heeft ze dus meebetaald aan deze goed gestolen campagne 🙂

Categorie: campagne Tags: Ardanta

Lees Interacties

Reacties

  1. Anja Bosman zegt

    26-02-2018 om 13:28

    Verrassend! Hier mag best wel wat tegenover staan van de reclamecampagnemaker van Ardante. Wat te denken bijvoorbeeld kosteloze materialen van Morbidee beschikbaar stellen aan de netwerken? Of een nieuwe reclamecampagne “gratis” vormgeven rondom Zullen we over de dood praten? Misschien wordt het nog wel een leuke samenwerking?

    Beantwoorden
  2. Rob Bruntink zegt

    26-02-2018 om 15:47

    Ja bijzonder hè? Mooie voorstellen voor een tegemoetkoming annex samenwerking. Ik zal het Ardanta eens voorleggen… 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Footer

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte, schrijf je in voor de nieuwsbrief. Je mailadres is in veilige handen bij ons, we doen er verder niets mee, behalve je onze nieuwsbrief toesturen. Door je in te schrijven verklaar je akkoord te zijn met ons privacybeleid.

Volg ons

  • Pinterest
  • Facebook
  • Twitter
  • Mariska
  • Rob

Bureau MORBidee

Albert Cuypstraat 8
7556GD Hengelo
Telefoon: 06-55527290
E-mail: bureaumorbidee@gmail.com
Kamer van Koophandel nummer: 57926840

Snel naar

  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacybeleid

Copyright © 2021 Bureau MORBidee: Alle rechten voorbehouden.